På den här sidan hittar du info om alla våra träffar som är planerade 2018. Hoppas vi träffar dig på någon av träffarna i vår! Har du några frågor ang. något som rör våra träffar så skicka ett mail till info@marknadsforeningenost.se 🙂

15 maj – Bergsutbildning, Marknadskommunikation i sociala medier

En heldag med Magnus Äng om marknadskommunikation i sociala medier.

Plats: Handelskammaren i Norrköping

Tid: tisdag 15 maj, 10.45 – 17.00 (föreläsningen börjar 11.00)

Temat: Marknadskommunikation i sociala kanaler

Rörligt blir allt vanligare och viktigare i marknadskommunikationen. Och experter förutspår att vi förmodligen inte ens sett början av den explosion som väntas. Efter utbildningsdagen har deltagarna ett försprång och en orientering hur social video kan göra skillnad i kommunikationen.

De flesta företag och organisationer ser idag social video – film i sociala medier – som en självklarhet för att nå ut med sin kommunikation. Det rörliga mediet är oerhört starkt när det används på rätt sätt och området växer snabbt. Utvecklingen av teknik för att producera, distribuera och kommunicera film gör att allt fler företag och organisationer börjar använda mediet. Och utvecklingen går snabbt. Google förutspår att 80% av allt innehåll på webben kommer vara rörlig redan om 3 år.Under dagen får deltagarna ta del av senaste trenderna inom området

Kostnad:

1600:- för medlemmar

2500:- för icke medlemmar

Förmiddags- och eftermiddagsfika samt lättare lunch ingår.

5 juni – Länsförsäkringar Östgöta om deras kundresa

Tisdag 5 juni berättar Anna Runesson och Per Johansson från Länsförsäkringar Östgöta om deras CRM & Marketing Automation-resa.